www.newsbuzau.ro O ALTFEL DE PRESA!

ORICINE PENTRU ALTII, ACELASI PENTRU CEI CARE MA STIU!

CINE NU STIE CINE ESTE, DE UNDE VINE SI INCOTRO MERGE, ESTE UN NIMENI CARE VINE DE NICAIERI, SI SE INDREAPTA SPRE NICIUNDE, ADICA UN NIMENI ENORM!!!

Faceți căutări pe acest blog

joi, 3 iunie 2010

Antirealitatea, Sau trendul “Cavalerul tristei figuri”

Antirealitatea,
Sau
trendul “Cavalerul tristei figuri”

Motto: “Daca nu vom deveni chenotici pana in maduva fiintei, sigur ne configuram ca arhetip ai antieroismului cervantes-ian”
I.G. (“Caiete teologice”)

Dincolo de orice forma desantata a iscusitului hidalgo don-Quijote-an, se afla puntea de masuri arhetipale ale finite romanesti, ancorata in exhatologic. Stati asa, preaiubiti cititori si nu va strambati, ci mai abitir, cititi si altceva decat rezumatul telenovelistic al saltimbancilor de doua parale, actuali ori ba, sau nu va mai zgaiti…“In gura presei”, ci filtrati totul prin mintea ce va fost data de “Cel Vechi de zile”, puteti…stiu sigur, atltfel nu mai citeati aceste randuri….sigur, dragii mei, mai sigur decat ziua de maine! In regula, ce vreau sa va transmit? Nimic din ce nu stiti…..s-a scris totut, tomurile si google-rele demonstreaza mai acatari decat randurile mele ca s- a scris totul, si ce……dar nu s-a inteles, nu s-a patruns totul! Ascultati-ma, ascultati-l pe Evdokimov Paul: “Intr-o lume a carei origini si esenta e unitatea si dragostea harica, nici o separare, nici o patima rusinoasa nu poate fi totala sau definitiva. Nici un adanc al satanei – Apoc.2, 24 - nu poate desfinta “fiinta”. Caci fiinta e anterioara oricarei dedublari” (P.Evdokimov – L’Orthdoxie” ). Nu-I asa ca vi se zbarleste parul pe pana patrunzand nerecent aceste randuri? Nu-I asa ca-ti vine sa lasi Pc-ul sa-si odihneasca bitzii sau ventilatorul procesorului intel-celeronic si sa faci metanie? Dar de ce palavragesc eu totusi? Ieri am fost la un concert al unui jidan..oare de ce se tem de acest cuvant jidan? De la englezescul “Jew”, romanizat dealtfel, nu anti-Semitist vorbind, deoarece cu verii lor, araboii, nu am nimic, nu? Am fost cu urmasul meu, la concertul de Blues, a lui A.G. Weinbeger (am acest pacat …c ami place chitara si tanguirea ei…). Un tare chitarist, dupa unii cel mai bun din tara si printre putinii din lume, autentici. Lucrez la o televiziune, radio si ziar locale, nu conteaza, nu face publicitate aici si nu slavim omul….si acolo, inaintea spectacolului, l-am intrebat cu putin de a intra in emisiune, de ce are pe frontispiciu un citat din Biblie, (Matei7, 7) “Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide… Că oricine cere ia, cel care caută află, şi celui ce bate i se va deschide. ...” cand el e evreu, ca nu interveneam….dar prea incepea sa se dea in stamba si noi nu suntem de al lui Tesu Solomovici (rusinea de carte “Romania iudaica” sponsorizata de minsitru culturii de atunci, Razvan Theodorescu), care zicea ca Romania a fost parasita total de populatia bastinasa si inlocuita cu…evrei. Da, ati citit bine! Si i-am zis celui care de altfel a muncit mult sa ajunga asa, de apreciat, jos palaria ca..om,…cantand cu presedintele Americii si altii mai artisti….. “nu va suparati, eu am fost in State si am si formatie teologica ce sutneti dumneavoastra, roman, evreu, mozaic sau iudeu?”…el zice…”sunt evreu..etic” :D I am zambit, el… avea 2 metri, eu 1, 68, dar cei 18 ani de arte martiale imi dadeau destula stapanire de mine sa-I intorc ranjetul “copitei nedespartite” cu siguranta omului care sties a…respire….in fine, nu s-a putut sa se abtina sa fie profesionist bun si atat, ci cu orice prilej de numea “curve” si ranjea spre mine. Il priveam in ochi fix, pana el lua tinta spre alte…dudui de “prêt valutar” care jucau alba neagra cu circumcizia lui evidenta! Sa fim seriosi dragilor, eu nu ma lupt cu morile de vant, ci doar prezint, voba lui Puric Dan...Romania paralela…..stratificata. Traim cu siguranta intr-o antirealitate, una vorbim, alta dorim, alta simtim si alta facem, totusi, nu va deznadajduiti, Elohimul vegheaza si creeaza, ciudati ca mine, care striga din amvoane netlogiene ori ba, sau ca voi care cititi, mai sunt….a pastrat antibaal-ian Dumnzeu Dragutu’… destui! Nu suntem Cavalerii tristei figuri, ci luptatori ai adevarului si Luminii si frumosului, care va salva odata lumea (Dostoievski) si o sa vina vremurile cand cei prigoniti vor sta cu indrazneala in fata prigonitorilor, fiti siguri!

Le citam de la….ai lor, Din Tora si Mizdrah nu din traducerile Cabalistice… din aceia, pe care i-au ucis….autoblestemandu-se:

"Atunci cel drept va sta cu multă îndrazneală înaintea celor care l-au prigonit şi au dispreţuit ostenelile sale.
Iar ei, văzându-l, se vor tulbura cu cumplită frică şi se vor minuna de minunea mântuirii dreptului”
(Înţelepciunea lui Solomon: 4, 14)


Acelasi pentru cei care ma cunosc,
Oricine pentru altii,
Iulian Gavriluta

Un comentariu:

Celestine Mihaela spunea...

bine v-am gasit... sper la o conexiune vasta cu toti cei care se trezesc pentru a se gasi intre ei.

Poze cu si din....mine!

Poze cu si din....mine!

Lumini si umbre...

Lumini si umbre...

Agape'!

Agape'!

I.G.

I.G.

La Birou, in pauza...

La Birou, in pauza...

The old jedi...

The old jedi...

Citind o recenzie...

Citind o recenzie...

Premiul I la concursul national de Proza Vasile Voiculescu

Premiul I  la concursul national de Proza Vasile Voiculescu